۱۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۵

درخواست عجیب آمریکا از فرانسه؛ ناوهای خود را به جای روسیه به ناتو بفروش

درخواست عجیب آمریکا از فرانسه؛ ناوهای خود را به جای روسیه به ناتو بفروش

قانونگذاران آمریکایی در دخالتی آشکار در امور داخلی فرانسه از این کشور خواستند تا از تحویل ناوهای خود به روسیه خودداری کرده و آنها را به سازمان آتلانتیک شمالی فروخته و یا به صورت قرضی آنها را در اختیار ناتو قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس قرارداد نظامی موجود میان روسیه و فرانسه، قرار است پاریس دو ناو جنگی به روسیه تحویل دهد، اما آمریکا از کاخ الیزه خواسته تا این قرارداد را فسخ کرده و به جای آن این دو ناو را به ناتو فروخته و یا به صورت قرضی در اختیار این سازمان قرار دهد.

بر اساس این گزارش، گروهی از قانونگذارن آمریکایی به ریاست "الیوت انگل"سرشناس ترین دموکرات حاضر در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، نامه هایی را به کاخ الیزه و همچنین "آندرس فوگ راسموسن" دبیر کل ناتو، ارسال کرده و درباره تحویل این دو ناو به روسیه ابراز نگرانی کرده اند. 

در بخشی از این نامه آمده است : توافق ناتو برای خرید و یا استفاده قرضی از ناوهای جنگی می تواند این پیام را به رئیس جمهور روسیه مخابره کند که کشورهای همپیمان موجود در سازمان آتلانتیک شمالی هرگز اقدامات روسیه را تحمل نمی کنند.

به اعتقاد قانونگذاران آمریکایی، فروش این ناوها به روسیه توانایی نظامی این کشور را افزایش می دهد.

ناوهایی که قرار است توسط فرانسه به روسیه تحویل داده شوند از نوع "میسرتال" هستند که قابلیت حمل 16 بالگرد، 60 خودرو نظامی، 700 نیروی نظامی و همچنین فرود هواپیماهای نظامی را دارند. . فرانسه پیشتر اعلام کرده بود که امکان بازبینی در قرارداد یک میلیارد و 600 میلین دلاری با روسیه وجود آورد.

البته فرانسه این موضوع را همزمان با اوج گرفتن تحولات اوکراین و جدا شدن شبه جزیره کریمه از این کشور اعلام کرده بود.

درخواست قانونگذاران آمریکایی از فرانسه و ناتو نشان می دهد  که تنشهای ایجاد شده میان روسیه و غرب به این سادگی ها حل نمی شود و اختلافات میان دو طرف همچنان به قوت خود باقی هستند.

 

 

 

کد خبر 2301756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha